nedeľa 3. júna 2018

Deň otvorených dverí v DAB v Nitre


Áno, aj takéto heslá boli prítomné počas Dňa otvorených dverí v Divadle Andreja Bagara v Nitre. ,,Otvorené dvere" v nitrianskom divadle sa každoročne spájajú s dvoma podujatiami - Medzinárodným dňom detí a Festivalom chutí Nitrianskeho kraja. Vzájomná prepojenosť tak sľubuje veľký počet návštevníkov (veď ak ockov nebude baviť prehliadka divadelných kostýmov či koncert divadelnej retro kapely Živica, klobása a pivo na námestí sa im postarajú o vyplnenie programu.).

Čo sa týka programu, bol pestrý a vybrať si z neho mohli všetky vekové kategórie, obzvlášť rodiny s deťmi. Nechýbala autogramiáda hercov, inscenovaná prehliadka zákulisia divadla, koncert divadelnej retro kapely Živica (ktorú poznáte z inscenácie Syna či dcéru?), vernisáž fotografií nitrianskych hereckých stálic, maľovanie na tvár, skúšanie divadelných kostýmov...Na základe časového harmonogramu ste sa mohli rozhodnúť, kedy navštívite divadlo. Keďže ja som sa inscenovanej prehliadky zúčastnila približne pred troma rokmi (a okrem toho, tak či tak by som asi nestihla už autobus), rozhodla som sa obzrieť si kostýmy z divadelných predstavení. Chcete byť na 5 minút princeznou? Alebo ste vždy snívali o tom, že sa stanete grófom? Nech sa páči, divadlo vám splní sen. Myslím, že najväčší úspech aj tak zožali klobúky a ďalšie ozdoby na hlavách (koniec koncov, ja sama som neodolala a vyskúšala som si stuhami ozdobený veniec z inscenácie Gazdiná roba). Po pozorovaní ľudí, meniacich sa na rôzne aristokratické hodnosti, som zamierila k stolíku s divadelnými prospektmi. Úprimne ma potešilo, keď som tam uvidela novú monografiu o významnom slovenskom scénografovi Františkovi Pergerovi pod názvom Život so scénou. Asi ste sa dovtípili, že po mojej návšteve neostala kniha dlho ležať na stole...

Poobede som sa zúčastnila koncertu divadelnej retro kapely Živica, ktorá rozprúdila medzi divákmi energiu, neskôr prenesenú aj na parket Štúdia DAB (pozdrav pani vychovávateľke a jej malým, tancujúcim škôlkarom). V rámci DOD som sa ešte zúčastnila Divadelného fundusu - prehliadky divadelných kostýmov s improvizovanými komentármi hercov Marcela Ochránka a Martina Fratriča. Kostýmy mali na sebe študentky a študenti Súkromného nitrianskeho konzervatória. Najväčšie ovácie zožal kostým tuleňa z predstavenia Dievča bez vena, pretože tuleň všetkým divákom predviedol, že aj napriek rozmerom vie pózovať lepšie, než napríklad Cathy z Búrlivých výšin. Pokiaľ mi to povinnosti umožnia, vždy sa veľmi rada zúčastním podobných udalostí (pozri aj Deň otvorených dverí v SND), pretože je to skvelá príležitosť spoznať tajomné zákutia tejto kultúrnej inštitúcie, zabaviť sa a získať vďaka tomu iný náhľad na divadlo. Nehovoriac o tom, že pravých divadelných nadšencov neodradili ani prvé dažďové kvapky, ktoré boli prítomné počas prehliadky kostýmov. 





na 5 minút Evou z Gazdinej roby




kostým zo Shakespearovej komédie Skrotenie zlej ženy

Báthoryčka

Lady Macbeth zo Shakespearovej tragédie Macbeth

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára