pondelok 30. decembra 2019

Bilancia divadelného roka 2019

lyrická chvíľka na festivale SETKÁNÍ/ENCOUNTER v Brne


Milí čitatelia,
na začiatok začnem číslom, ktoré ma skoro vyhodilo zo sedla: blog tento rok navštívilo 1992 čitateľov! Je to pre mňa nesmierne potešujúca a zároveň aj dôležitá informácia, pretože ma to motivuje v ďalšej tvorbe a utvrdzuje v myšlienke, že ak človek niečo robí z hĺbky srdca, výsledky sa dostavia. 
Začiatkom roka som navštívila Múzeum bábkarských kultúr a hračiek na Modrom Kameni, kde prebiehala výstava bábkarskej výtvarníčky Jany Pogorielovej-Dušovej. V máji som mala možnosť oboznámiť sa s históriou slovinského bábkarstva v Múzeu bábok v Ľubľane. Obe návštevy vo mne podnietili ďalšiu vlnu záujmu o bábkové divadlo a bola som skutočne šťastná, že som mala možnosť rozšíriť si bábkarské obzory. Už keď som začala takto ,,bábkovo", budem v tom pokračovať. V polovici júna som bola pracovne na festivale Divadla európskych regiónov v Hradci Králové. Videla som nesmierne podnetné predstavenia legendárneho Divadla DRAK, spoznala milých ľudí pracujúcich v tomto umeleckom telese, a z divadla som zakaždým odchádzala plná energie, inšpirácie a nadšenia.
Pri zmienke o festivaloch sa môžem pristaviť. Tento rok som navštívila niekoľko rôznorodých festivalov: začiatkom marca to bol festival na Katedre autorskej tvorby a pedagogiky DAMU v Prahe, v apríli Medzinárodný festival divadelných škôl SETKÁNÍ/ENCOUNTER v Brne, v júni som pobudla v spomínanom Hradci Králové, no a v septembri som absolvovala workshop mladých kritikov na Divadelnej Nitre. Na každý z festivalov mám pekné spomienky, hoci niekedy, ako to už pri takýchto veľkých podujatiach býva, som odpadávala od únavy po treťom dni. 
Cez leto som absolvovala pracovnú stáž v pražskom Inštitúte umení - Divadelnom ústave v Prahe. Pracovala som s kostýmovými návrhmi Stanislavy Vaníčkovej a na Edičnom oddelení som pripravovala súpisy hier T. Stopparda, S. Mrozka a J. Giraudouxa do pripravovaných publikácií. Archívna práca ma nesmierne bavila, a hoci bola náročná, skúsenosti, ktoré som vďaka nej získala, mi nikto nikdy nevezme a budem z nich ešte dlho čerpať. 
Samozrejme, nemôžem zabudnúť ani na recenzie napísané pre Monitoring divadiel (Pygmalion, Naše šaty, Banalita lásky), Divadelní noviny (Divadelná Nitra, Ariel, Príbehy stien, Popolvár) pre kultúrny portál MLOKI.sk (Hlava XXII) a krátke reflexie z Divadelnej Nitry a Noci divadiel pre magazín kød - konkrétne o divadle
V neposlednom rade ďakujem Vám, mojím čitateľom, za čas, ktorý na blogu trávite. Ďakujem Vám za úprimný záujem, pretože bez neho by to nešlo. Prajem Vám do roka 2020 čo najviac lásky, zdravia, šťastia a chvíľ, ktoré budú stáť za to! 

z tohtoročnej Noci divadiel v Starom divadle Karola Spišáka v Nitre a v Divadle Andreja Bagara

prvýkrát v Štátnom divadle v Košiciach

ukážka z festivalového spravodaja Divadla európskych regiónov v Hradci Králové

prvýkrát v žilinskom Bábkovom divadle

v pracovnom nasadení: pražský Divadelný ústav - Inštitút umení

v máji na výstave Z príbehu do príbehu - Dizajnéri/ky divadelného kostýmu

Múzeum bábok v Ľubľane

na návšteve v scénografickom ateliéri DAMU: kašírovaná socha Braňa Mazúcha

z výstavy bábkarskej výtvarníčky Jany Pogorielovej-Dušovej v Múzeu bábkarských kultúr a hračiek na Modrom Kameni

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára