nedeľa 10. septembra 2017

Deň otvorených dverí v SND



Jeseň nevyfarbuje iba stromy na listoch, ale aj červeň na tvárach všetkých tých, ktorí sa po letných prázdninách tešia na divadlo. A ako lepšie, než Dňom otvorených dverí odštartovať novú sezónu? Slovenské národné divadlo si aj tento rok pripravilo pre svojich návštevníkov bohatý program.

Ak ste v sobotu, 9. septembra 2017, navštívili toto podujatie, tak vaším jediným problémom bolo rozhodnúť sa, kam zavítať skôr - či na autogramiádu umeleckého súboru Slovenského národného divadla, kúpiť si lístky na vybrané predstavenia za zvýhodnenú cenu, vyskúšať si kostýmy, ísť na prehliadku zákulisia či na diskusiu s režisérom Michalom Vajdičkom a dramaturgom Danielom Majlingom. Alebo sa vrátiť do detských čias a nechať sa unášať čítaním rozprávky z úst Márie Kráľovičovej

Samozrejme, nechýbali ani balóniky s logom SND, výstava kostýmov či tľapnutie si s pandou, ktorá dovolila najmenším, aby ju držali za zadok. Mimoriadny ohlas zožala aj diskusia hercov Činohry SND, Milana Ondríka a Gabiky Dzuríkovej, ktorí prezradili niekoľko divadelných tajomstiev. Milan Ondrík sa napríklad priznal k tomu, ako sa učí texty hier: ,,Viete čo, ja sa neučím texty doma. Keď som doma, tak sa snažím ten čas využiť tak, že som s rodinou. V divadle mám veľmi dobré podmienky v zmysle toho, že tu mám šatňu. Keď je pred premiérou, nejdem domov. Ostávam tu v divadle a venujem sa práci tu. Nechcem si to nosiť domov."

Súčasťou DOD bola aj návšteva Umelecko-dekoračných dielní SND, o ktorej som písala tu. Pre mňa bolo veľmi príjemné vidieť radosť v tvárach nielen najmenších detí, ale aj ich rodičov či iných príbuzných. Najviac ma však potešil záujem ľudí o divadlo. A myslím si, že práve kvôli nemu sa oplatí robiť takéto podujatia. 








Srdcovka




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára